9 Ağustos 2012 Perşembe

Cupcake Fotoğraf Silsilesi! Bonus Olarak Tarifli

Fotoğrafları büyütmek için üzerine tıklayın
Uzun zamandır yolunda gitmeyen bi sürü şey ve yine kaybolan bi seliş. Artık hepsini yoluna koyduğumu düşünüyorum ve şepşeker bi postla burdayım.
Geçen gün Cepa karfurdaki 'ilginç yiyecekler' tarzında suşi muşi değişik soslar falan satılan standda gezerken farina bella muffinleri gördüm. Aklıma Hesionka'da gördüğüm bu yazı geldi. Fiyatı da 3.5 lira gibi bir şeydi hemen denemek istedim.
Pazartesi günü sevdiceğim de yemeğe gelecek olunca yapayım dedim. Görüntüsü acccayip tatlı olan cupcakelerim aynı zamanda çok da lezzetliydiler. (nom nom) (popo kaşımaca) Yalnızca kullandığım gıda boyasından mıdır, boyayı insani boyutlarda kullanmadığımdan mıdır bilinmez, mavisi değdiği yeri suyla sabunla bir kaç yıkamada bile çıkmayacak şekilde boyuyordu. Bu yüzden çok tercih etmedi özellikle erkekler :) olsun ben severek yiyorum!








Tarif:
# Farina Bella tarçınlı muffinleri kutusunda anlatıldığı gibi pişirdim. (Karıştırması ve bizim çok da iyi olmayan fırınımızda pişirmesi toplam 25-30 dakika ancak sürmüştür. Çok kolay. Çoook da lezzetli.)
# Kreması için bir paket krem şantiyi yarım su bardağı sütle karıştırdım ve sonra parça parça bölerek gıda boyalarıyla karıştırdım. Gıda boyaları kızılaydaki aktarlardan birinden, ablam almış.
# Bazı cupcakelerin üstlerine serpiştirdiğim renkli şekerler de Dr.Oetker.

Yalnız gıda boyası konusunda söyleyecek bir kaç bi şeyim var:
# Kürdanın burnunu toza batırdığınızdan bile azı hatrı sayılır bir renk veriyor.
# Ben maviyi biraz fazla kaçırınca krema elimi kolumu mutfağı manyaklar gibi boyadı. Ha rengi çok şukela oldu o başka tabi. Tam istediğim gibiydi.
# Koyu bir mor elde etmek için mavinin içine ne kadar kırmızı karıştırdıysam yemedi. Fotoğraflarda en koyu gördüğünüz renk oldu. O yüzden tavsiyem hangi tonda mor elde etmek istiyor olursanız olun, pembe veya kırmızı kremanın içine azaaar azar mavi ekleyerek yapın. Mavinin içine kırmızı ekleyerek yapmayın. Mavi boya diğer renkleri yutuyor.

Koskocaman döner kremalı cupcakeleri ne kadar sevsem de kekin üzerine sıvanmış olanları daha pratik ve mantıklı buldum. Sanırım bi dahakine çook az gısa boyasıyla uçuk renkli kremalar hazırlayıp keklerin üzerine sıvayacağım.

Kremadan hoşlanmıyor, cupcakele uğraşamam diyorsanız da alın bu muffinleri, tarçınlısı hiper lezzetli. Cayır cayır da kabarıyor. Mis.
Siz de yaparsanız bana fotoğraf falan gönderin olur mu?
Öperim.



*bu arada cupcake e türkçe bir karşılık aradım, yoktu. Küçük kek vardı yani. Küçük kek ne?

Hiç yorum yok: